Blok bez parkingu na Ursynowie. Rusza sprzedaż kontrowersyjnej inwestycji

Zielony Natolin, wizualizacja. Źródło: Marvipol Development

To pierwszy taki eksperyment w tej części miasta. Powstanie kontrowersyjny blok bez parkingu na Ursynowie. Firma Marvipol Development ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży lokali. Okoliczni mieszkańcy są sceptyczni wobec pomysłu budowy apartamentowca bez miejsc postojowych w tym miejscu.

Inwestycja Zielony Natolin powstanie przy ulicy Raabego 13a (wcześniej jako adres podawano ul. Belgradzką – red.). Budynek będzie miał 10 pięter. Na sprzedaż wystawiono właśnie 65 mieszkań i 3 lokale usługowe. Z pozoru zwyczajny apartamentowiec wyróżnia się jedną cechą – nie posiada ani jednego miejsca parkingowego dla mieszkańców.

[ZOBACZ TEŻ] Lista deweloperów, których inwestycje oceniliśmy!

Blok bez parkingu na Ursynowie. Kontrowersje wokół inwestycji

Wieść o budowie bloku bez parkingu na Ursynowie wywołała liczne kontrowersje. [Pisaliśmy o tym tutaj]. Sceptyczny temu projektowi był nawet burmistrz Ursynowa. Warszawski ratusz nie dostrzegł jednak problemu. – Powyższe rozwiązanie zostaje dopuszczone ze względu na lokalizację planowanej inwestycji w bezpośrednim sąsiedztwie stacji metra oraz innych środków komunikacji zbiorowej – napisano w komunikacie Biura Architektury i Planowania Przestrzennego m.st. Warszawy. Urząd wierzy, że na zakup lokalu w tym miejscu zdecydują się osoby, które na co dzień nie korzystają z samochodu.

Zwolennikami budowy nie była część ekspertów. – Mieszkańcy z dnia na dzień nie zrezygnują z posiadania i parkowania samochodów, a władz miast nie stać na budowanie dla nich dodatkowych parkingów. Efektem będzie jeszcze większy chaos parkingowy i komunikacyjny. Chyba tego nie chcemy? – powiedział w rozmowie z Money.pl Marcin Świetlik, Urbanista z Towarzystwa Urbanistów Polskich.

[Zobacz też]: Ekologia czy cwaniactwo? Deweloperzy budują mniej podziemnych parkingów

Blok bez parkingu na Ursynowie. Co wiemy o inwestycji Zielony Natolin?

Za inwestycją „Apartamenty Zielony Natolin” stoi duża firma deweloperska, Marvipol Development. Informacje o sprzedaży mieszkań pojawiły się na oficjalnej stronie inwestora. Spółka wydała komunikat, w którym informuje, że zależy jej na budynku „zachęcającym do zdrowego stylu życia”.

„Apartamenty Zielony Natolin jest projektem zgodnym z ideą zrównoważonego rozwoju miast, aktywnie zachęcającym mieszkańców do zmiany stylu życia na zdrowszy, proekologiczny i przyjaźniejszy otoczeniu. Energooszczędne i proekologiczne rozwiązania inwestycji, infrastruktura zachęcająca do korzystania z rowerów, czy dogodna bliskość dobrze rozwiniętej komunikacji zbiorowej nie tylko uczynią życie mieszkańców Apartamenty Zielony Natolin bardziej komfortowym, ale również korzystnie wpłyną na otoczenie inwestycji. Jesteśmy przekonani, iż styl życia mieszkańców aglomeracji jak i kierunki rozwoju miast wymagają przedefiniowania. Chcemy wspierać i stymulować te zmiany” – powiedział wiceprezes Marvipol Development Grzegorz Kawecki, cytowany w komunikacie prasowym.

W 10-piętrowym budynku znajduje się 65 mieszkań i 3 lokale usługowe na sprzedaż. Niewykluczone, że Marvipol będzie tam też sprzedawał kilka kawalerek, które początkowo pojawiły się w projekcie. Inwestycja ma zostać oddana do użytkowania w II kwartale 2023 roku.

Co ciekawe, deweloper zapewnił pewną miejsc postojowych swoich klientom. Nie znajdują się one jednak na terenie inwestycji, a w nieruchomości położonej na ul Belgradzkiej. Nie wiadomo jaką liczbą miejsc dysponuje deweloper. Ich kupno nie będzie oczywiście obowiązkowe.

[ZOBACZ TEŻ] Ocenione przez nas inwestycje na Ursynowie

Apartamentowiec bez parkingu. Mieszkańcy podzieleni

Planowana inwestycja przy ulicy Raabego 13a. podzieliła mieszkańców. Większość komentarzy w sieci jest krytyczna temu projektowi. Okoliczni lokatorzy obawiają się, że wprowadzający się ludzie będą korzystać z nielicznych miejsc postojowych, które znajdują się w okolicy.

„Za kilka lat będzie artykuł w halo Ursynów, że mieszkańcy nowego bloku skarżą się na brak miejsca do parkowania.” – ironizuje pani Joanna na forum portalu Haloursynów.pl

„Już brakuje miejsc do parkowania dla istniejących budynków. Więc jest solą w oku dla mieszkańców. I nie będzie tam garażu podziemnego. Min 40 samochodów plus” – oburza się pani Małgorzata na facebookowym profilu serwisu.

W gorącej dyskusji znaleźliśmy też głosy broniące dewelopera i decyzji urzędników. Niektórzy twierdzą, że problemu z parkowaniem w tej części miasta nie ma. Mają o tym świadczyć puste parkingi komercyjne.

„Od 10 lat stoją puste miejsca w garażu po drugiej stronie, tam były oferty i po 10k za miejsce i nikt tego nie kupił. To oznacza, ze problemu z parkowaniem nie ma”– napisał jeden z internautów.

Czy eksperyment z apartamentowcem bez parkingu zda egzamin? Czy potencjalni klienci rzucą się na mieszkania bez miejsc postojowych? Przekonamy się już wkrótce. Portal Oceniamy Deweloperów na bieżąco będzie śledził postępy budowy i wpływ tej inwestycji na otoczenie.

Jak mieszkają Polacy? Zaskakujący raport z rynku [ZOBACZ]

Redakcja Oceniamy Deweloperów nie ponosi odpowiedzialności za komentarze napisane przez czytelników portalu.