Ruszyła budowa mostu w Warszawie. Jeden z najdłuższych takich obiektów na świecie

Budowa mostu w Warszawie
Budowa mostu w Warszawie. Źródło: ZDM.waw

Na ten dzień czekało wielu miłośników wycieczek pieszych i rowerowych. Zarząd Dróg Miejskich poinformował, że właśnie ruszyła budowa mostu pieszo-rowerowego w Warszawie. – Budowa potrwa ponad dwa lata. Po stronie Śródmieścia przeprawę trzeba „tylko” wpiąć w istniejącą infrastrukturę – czytamy na profilowym Facebooku ZDM.

Most łączący Pragę-Północ ze Śródmieściem będzie jedną z najdłuższych takich konstrukcji na świecie. Warto też dodać, że jest to jeden z niewielu obiektów tego typu w Europie. Władze miasta zakładają, że kładka pieszo-rowerowa stanie się turystyczną wizytówką Warszawy i przyczyni się do promowania ekologicznych form transportu.

Zobacz też: Co się buduje w Warszawie? Przegląd najciekawszych inwestycji [KLIKNIJ TUTAJ]

Ruszyła budowa mostu w Warszawie. Co wiemy o obiekcie?

Kładka połączy Bulwary Wiślane z Pragą na wysokości ulic Karowej na lewym brzegu i Okrzei na prawym brzegu.

Budowa mostu w Warszawie
Budowa Mostu w Warszawie. Źródło: Facebook/ZDM

Budowa mostu potrwa dwa lata. Most pieszo-rowerowy przez Wisłę będzie miał 452 metry, a jej pokonanie pieszo zajmie około 6 minut, a rowerem 2 minuty. Kładka ze stalową konstrukcją z żelbetowymi filarami będzie jednopoziomową przeprawą wykonaną ze stali pokrytej farbą w kolorze kortenu. Konstrukcja będzie miała wbudowane w balustrady oświetlenie LED, zamontowane zostaną także kamery monitoringu – czytamy na portalu Urbanity.pl.

Urzędnicy z Zarządu Dróg Miejskich przekonują, że podczas budowy mostu wykonawcy zadbają o przyrodę. Nic dziwnego, w końcu kładka będzie biec nad praskim brzegiem Wisły, nad którym gniazda mają m.in. chronione gatunku ptaków. – Planowane jest wykonanie lęgowisk zastępczych dla ptaków w postaci budek lęgowych umiejscowionych na podporach mostu – przekazał ZDM. Podczas budowy obiektu starano się zminimalizować wycinkę drzew i zieleni. – Ponieważ most powstanie z myślą o pieszych i rowerzystach, jego rozmiary będą mniejsze od konstrukcji przeznaczonych dla ruchu samochodowego – tym samym ingerencja w zieleń była niewielka. Dla porównania przy budowie mostu Północnego pod topór poszło ok. 3 tys. drzew – wyjaśnili urzędnicy.

Wiadomo, że inwestycja będzie kosztować około 121 milionów złotych. Projekt kładki przygotowała pracownia Schuessler-Plan.

Zobacz też: Wielka zmiana w centrum Warszawy. Internet aż huczy [KLIKNIJ TUTAJ]

Generalny wykonawca to znany deweloper. Co o nim wiemy?

Generalnym wykonawcą budowy mostu jest firma Budimex. To znany deweloper na polskim rynku, którego korzenie sięgają jeszcze do czasów PRL. Na portalu Oceniamy Deweloperów możecie znaleźć informacje dotyczące budowy obiektów mieszkaniowych przez tą spółkę [KLIKNIJ TUTAJ].

Budimex jest jednak deweloperem znany przede wszystkim z budowy pokaźnej liczby obiektów użyteczności publicznej, m.in. szpitali, muzeów, wodociągów i sporych odcinków autostrad. W swoim portfolio deweloper ma m.in.:

  • Budowę fragmentu autostrady A2
  • Budowę fragmentu Autostrady A4
  • Budowę fragmentów kilku dróg ekspresowych
  • Budowę szpitali terminali lotniczych w całej Polsce

Zobacz też: Indeks deweloperów. Te firmy mieliśmy okazję ocenić [KLIKNIJ TUTAJ]

Jesteś z Warszawy? Co sądzisz o budowie tej kładki? Podoba Ci się ten projekt? Podziel się swoją opinią w komentarzu:

Redakcja Oceniamy Deweloperów nie ponosi odpowiedzialności za komentarze napisane przez czytelników portalu.